Wednesday, April 27, 2011

Mulanya Di Sini - aKu nak jadi usahawan berjaya

Salam Ukhwah..

Success Lady...Kenapa Aku Pilih Tajuk Tu Tuk Blog ni sbb aku nak jadi salah seorang yang berjaya. Berblogging..Ini hari pertama aku buat blog nie...Tu pun My hubby yang jadi Cikgu...Thanks Syg..

Sebenarnya bukan tu yang aku nak cerita kat sini...Aku nak ceritakan permulaan hidup aku jadi seorang yang berjaya.

 Aku bermula dengan bekerja dengan orang tapi setiap kali aku kerja je..aku akn cepat bosan..Paling lama aku akan bertahan hanya la 1 tahun..Pastu aku dah tak productive...

Akhir sekali aku bekerja sebagai GURU, seronok tapi tahu jerla bila GSTT ni takleh lak pregnant so aku pun stop kerja dengan orang..Mulalah aku bekerja sendiri sementara di tanggung oleh husband ku yang tak pernah berhenti memberi aku semangat.

Bila dah takde kerja, apa aku nak buat..Aku start meniaga..Apa aku buat yer...Aku masuk line servis kahwin. Bermula dengan TARIAN JER...modal aku pun kecik time tu...Pastu aku buat pinjaman and then terus ke PAKEJ PA SYSTEM..kebetulan adik aku ada team SILAT then aku masukkan SILAT dalam pakej aku....kepala memikirkan lagi apa lagi leh aku buat...Aku buat team KOMPANG so lengkapla servis yang aku rasa menarik tuk ditonjolkan

Semua ni atas sokongan keluarga aku yang tercinta.Pertama Suamiku yang tak pernah berhenti memberi sokongan dan dokongan. Kedua, AYAH aku yang selalu menasihati aku dikala aku perlukan bantuan. Ketiga IBUKU yang membantuku dan KEEMPAT ABG IPAR, ADIK-ADIKKU yang tak pernah berhenti memberi sokongan. Terima KASIH semuanya...

Seronok meniaga nie..Kepuasan tu korang akan rasa best sangat...Apa pun takleh tulis panjang2 nanti korang bosan...Aku sambung lagi nanti kkkkk.

Salam....

3 comments: